Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Απαγορεύονται οι απαγορεύσεις.

European television icon.Image via Wikipedia
Σε καμία περίπτωση οι ευρωπαϊκές δικαστικές αρχές δεν νομιμοποιούνται να απαγορεύουν a priori τη μετάδοση προγραμματισμένων τηλεοπτικών εκπομπών, αποφάσισε, χθες, το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, εκδικάζοντας την προσφυγή του Ραδιοτηλεοπτικού Δικτύου RTBF κατά του Βελγίου, στην οποία υποστηριζόταν ότι κακώς οι δικαστικές αρχές της χώρας απαγόρευσαν τη μετάδοση προγραμματισμένης τηλεοπτικής εκπομπής για τους ιατρικούς κινδύνους και τα δικαιώματα των ασθενών.
Με την απόφασή του το Δικαστήριο καταδίκασε το Βέλγιο για παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης και το υποχρέωσε να καταβάλει στην προσφεύγουσα τηλεοπτική εταιρεία 42.014,40 ευρώ για δικαστικές δαπάνες και έξοδα.
Στο σκεπτικό της απόφασής του σημείωσε ιδιαίτερα ότι «χωρίς ακριβή και ειδική ρύθμιση των προληπτικών περιορισμών στην ελευθερία της έκφρασης, πολλά άτομα που φοβούνται τις επιθέσεις εναντίον τους σε τηλεοπτικά προγράμματα, θα μπορούσαν να απευθύνονται στον δικαστή ζητώντας την εκ των προτέρων ματαίωση της προβολής αυτών των προγραμμάτων».
Η υπόθεση αφορούσε την περίπτωση κατά την οποία το δημόσιο γαλλόφωνο τηλεοπτικό δίκτυο του Βελγίου RTBF επρόκειτο, στο πλαίσιο μηνιαίας έρευνας υπό τον τίτλο «Στο όνομα του Νόμου», να προβάλει στις 24 Οκτωβρίου 2001 μία εκπομπή στην οποία περιλαμβάνονταν καταγγελίες ασθενών κατά του νευροχειρουργού D.Β. και θα παρουσιαζόταν υλικό, για τους ιατρικούς κινδύνους και τα δικαιώματα των ασθενών.
Παρά το γεγονός ότι ο νευροχειρουργός είχε απαντήσει, παρουσία των δικηγόρων του, στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων της εκπομπής, προσέφυγε στη Βελγική Δικαιοσύνη ζητώντας την απαγόρευση μετάδοσης αυτής της εκπομπής.

Ακολούθησε δικαστική εντολή για την προσωρινή απαγόρευση της εν λόγω τηλεοπτικής εκμπομπής, με αποτέλεσμα την προγραμματισμένη ώρα που επρόκειτο να προβληθεί η επίμαχη εκπομπή να διεξαχθεί μία συζήτηση, μεταξύ του δημοσιογράφου και του παραγωγού της εκπομπής, σχετική με την απαγόρευση της μετάδοσης.
Εξαντλώντας όλα τα ένδικα μέσα στο Βέλγιο και μη βρίσκοντας ικανοποίηση, η εταιρεία RTBF προσέφυγε, στις 30 Νοεμβρίου 2006, στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Απαγορεύονται οι απαγορεύσεις.

European television icon.Image via Wikipedia
Σε καμία περίπτωση οι ευρωπαϊκές δικαστικές αρχές δεν νομιμοποιούνται να απαγορεύουν a priori τη μετάδοση προγραμματισμένων τηλεοπτικών εκπομπών, αποφάσισε, χθες, το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, εκδικάζοντας την προσφυγή του Ραδιοτηλεοπτικού Δικτύου RTBF κατά του Βελγίου, στην οποία υποστηριζόταν ότι κακώς οι δικαστικές αρχές της χώρας απαγόρευσαν τη μετάδοση προγραμματισμένης τηλεοπτικής εκπομπής για τους ιατρικούς κινδύνους και τα δικαιώματα των ασθενών.
Με την απόφασή του το Δικαστήριο καταδίκασε το Βέλγιο για παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης και το υποχρέωσε να καταβάλει στην προσφεύγουσα τηλεοπτική εταιρεία 42.014,40 ευρώ για δικαστικές δαπάνες και έξοδα.
Στο σκεπτικό της απόφασής του σημείωσε ιδιαίτερα ότι «χωρίς ακριβή και ειδική ρύθμιση των προληπτικών περιορισμών στην ελευθερία της έκφρασης, πολλά άτομα που φοβούνται τις επιθέσεις εναντίον τους σε τηλεοπτικά προγράμματα, θα μπορούσαν να απευθύνονται στον δικαστή ζητώντας την εκ των προτέρων ματαίωση της προβολής αυτών των προγραμμάτων».
Η υπόθεση αφορούσε την περίπτωση κατά την οποία το δημόσιο γαλλόφωνο τηλεοπτικό δίκτυο του Βελγίου RTBF επρόκειτο, στο πλαίσιο μηνιαίας έρευνας υπό τον τίτλο «Στο όνομα του Νόμου», να προβάλει στις 24 Οκτωβρίου 2001 μία εκπομπή στην οποία περιλαμβάνονταν καταγγελίες ασθενών κατά του νευροχειρουργού D.Β. και θα παρουσιαζόταν υλικό, για τους ιατρικούς κινδύνους και τα δικαιώματα των ασθενών.
Παρά το γεγονός ότι ο νευροχειρουργός είχε απαντήσει, παρουσία των δικηγόρων του, στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων της εκπομπής, προσέφυγε στη Βελγική Δικαιοσύνη ζητώντας την απαγόρευση μετάδοσης αυτής της εκπομπής.

Ακολούθησε δικαστική εντολή για την προσωρινή απαγόρευση της εν λόγω τηλεοπτικής εκμπομπής, με αποτέλεσμα την προγραμματισμένη ώρα που επρόκειτο να προβληθεί η επίμαχη εκπομπή να διεξαχθεί μία συζήτηση, μεταξύ του δημοσιογράφου και του παραγωγού της εκπομπής, σχετική με την απαγόρευση της μετάδοσης.
Εξαντλώντας όλα τα ένδικα μέσα στο Βέλγιο και μη βρίσκοντας ικανοποίηση, η εταιρεία RTBF προσέφυγε, στις 30 Νοεμβρίου 2006, στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου