Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μανιάτικα Μοιρολόγια

Αφηκα τ’ άστρι τη μερός
στον κάτου κόσμο ήρθεκα
η δόλια Σωσικράτεια,
τον κύρη μου αγκλούθησα
και άφηκα τον άντρα μου
τη μαύρη τη μανούλα μου
στον Αδη εκατέβηκα
και μαύρισε το σπίτι μου.
Χρόνους κλειστούς δέκα οχτώ
μέρα τη μέρα έζησα
και κλήρα δεν του άφηκα
του γιαλεχτού μου συντρόφου,
τι το παιδί μας στην κοιλιά
πρίχου ο ήλιος καν το ιδεί
κοντά μου το συνάπαρα
στ’ Αδη τα μαύρα τάρταρα.
Τα λόγια που βάνει στο στόμα της Σωσικράτειας ο ελεγειακός ποιητής μας θυμίζουν στίχους του Ευριπίδη:
“ει φως τόδ’ ην
όμμασιν δεδορκώς
Φοίβου παις, προλιπούσ’
ήλθεν έδρας σκοτίας
Αιδα τε πύλας”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μανιάτικα Μοιρολόγια

Αφηκα τ’ άστρι τη μερός
στον κάτου κόσμο ήρθεκα
η δόλια Σωσικράτεια,
τον κύρη μου αγκλούθησα
και άφηκα τον άντρα μου
τη μαύρη τη μανούλα μου
στον Αδη εκατέβηκα
και μαύρισε το σπίτι μου.
Χρόνους κλειστούς δέκα οχτώ
μέρα τη μέρα έζησα
και κλήρα δεν του άφηκα
του γιαλεχτού μου συντρόφου,
τι το παιδί μας στην κοιλιά
πρίχου ο ήλιος καν το ιδεί
κοντά μου το συνάπαρα
στ’ Αδη τα μαύρα τάρταρα.
Τα λόγια που βάνει στο στόμα της Σωσικράτειας ο ελεγειακός ποιητής μας θυμίζουν στίχους του Ευριπίδη:
“ει φως τόδ’ ην
όμμασιν δεδορκώς
Φοίβου παις, προλιπούσ’
ήλθεν έδρας σκοτίας
Αιδα τε πύλας”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου